loading...

بازه

بازدید : 3875
شنبه 22 مهر 1402 زمان : 22:08

Free photo lonely coconut tree by the seaside این حمام به شکل یک سالن بزرگ 8 ضلعی بنا شده که در میانه ی آن حوضی 8 ضلعی قرار دارد، فضای میانی با 8 ستون احاطه شده است که برای جدا سازی فضاهای نشستن از فضای میانی تعبیه شده اند.از مهمترین ویژگی های این حمام می توان به کاشیهای طلایی و فیروزهای، آجرکاری، گچ بری و نقاشی فضای داخلی این حمام تاریخی مخصوصا سربینه اشاره کرد. وقتی نام پارک باشد یعنی میتوان چهار تا نیمکت چوبی برای نشستن پیدا کرد. این حمام تاریخی 1000 متر مربع وسعت دارد و از مهمترین قسمت های آن می توان به وجود هشتی ورودی، سربینه، گرمخانه و خزانههای آب سرد و گرم اشاره کرد که با هشت کاشی لاجوردی با اشعاری به خط نستعلیق و رنگ سفید، علامت شیر و خورشید با کاشیهای زرد رنگ در دو لچک و بهصورت یک نیمدایره و دو سرباز قاجار کاشیکاری شده بر سردر آن تزئین شده است. برای ساخت این آتشکده زمینی به وسعت حدودا ۷هزار متر مربع که یکی از موقوفات اردشیر مهربان رستم امانت بود، استفاده شد. همان طور که درابتدای این متن اشاره شد انتخاب نام یک فروشگاه یا مغازه و دفتر کار تاثیر زیادی در به یاد ماندن کسب و کار شما در ذهن مشتریان دارد. در هنگام انتخاب نام برای فروشگاه، مغازه یا دفتر باید اسامی را انتخاب کنید که ساده، خاص و به یاد ماندنی باشد. آتشکده یزد (آتشکده بهرام ,خانه زرتشتیان) یکی از نیایشگاههای معروف زرتشتیان است که در دوران پهلوی اول با سرمایه یک زرتشتی پارسی به نام همابائی بر قطعه زمینی که از سوی چند از زرتشتیان ایران از جمله برادران امانت به یاد فوت پدرشان اردشیر مهربان رستم وقف شد,ساخته شد.

معماری این بنای مذهبی و تاریخی شبیه به معماری دوران هخامنشیان است. یزد شهر بادگیرها و منارهها، با معماری زیبایش مانند الماس در دل کویر میدرخشد. همچنین بهدلیل عرض بیشتر قسمت شمالی حیاط در مقایسه با بخش جنوبی نمیتوان آن را بهصورت مربعی کامل و یکدست در نظر گرفت. آموزش نحوه استفاده از فایل اکسل در این ویدیو به طور کامل داده شده است. متأسفانه به دلیل شکستگی ستونها، متن اشعار به طور کامل قابل خواندن نیست. ساختمان آتشکده یزد نسبت به آتش آن که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد، چندان کهنسال نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند اظهار کرد: ساختوسازها در بافت تاریخی زنجان، تحت نظارت معاونت میراثفرهنگی استان قرار دارد، اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار بسیار بااهمیت است. آتشی که درون آتشکده قرار دارد، از ۱۵۲۰ سال پیش افروخته شده و تا به امروز روشن مانده است. در ابتدا در خانه یکی از موبدان به نام یزد بود که پس از ساخت آتشکده کنونی، به آنجا منتقل شد. وقتی وارد شهر یزد میشوید با مردمی آرام و صبور روبرو خواهید شد. بخش کلینیک و بهداشت: برای نگهداری بهتر پرندگان لازم است که گروهی از متخصصان و دامپزشکان با تجربه به صورت دائمی وضعیت سلامت پرندگان را مورد بررسی قرار داده و در دورههای زمانی خاص، واکسیناسیون و امور مربوط به سلامت و بهداشت پرندگان را انجام دهند.

گروهی از زرتشتیان با این موضوع چندان موافق نبودند؛ چراکه میگفتند ورود گردشگران به این مجموعه باعث سلب آرامش نیایشگران میشود و پاکیزگی این مکان از بین میرود که در دین زرتشتی از جایگاه والایی برخوردار است. تماشا کردن این میدان از فاصله ورودی اصلی میدان، با شکوه و با عظمته؛ یعنی دقیقاً تصور می کنی که داری به یک مکان پادشاهی وارد می شوی! شما می توانید با وارد کردن یک آدرس ایمیل معتبر لینک دانلود فایل اکسل را دریافت کنید. این شهر با تاریخ پر طمطراق خود در جایگاه دومین شهر تاریخی جهان ایستاده است. اگر قصد سفر به نصف جهان را دارید توصیه میکنیم مطلب معرفی اقامتگاه اصفهان را از دست ندهید. این خانه به دست دانشکده معماری دانشگاه یزد مرمت شده و پذیرای گردشگران این شهر است. همچنین اثراتی از معماری آتشکدههای پارسیان هند در آن دیده میشود. طراحی این بنا از حوزهبندیهای فضایی «آتشکده های پارسیان هند» الگو گرفته. یکی از این برادران بارها به هند سفر کرد تا بتواند رضایت انجمن پارسیان هند برای طراحی و معماری آتشکده را جلب کند. سبک معماری خانه تلفیق خاصی از سبک معماری ایرانی و غربی است که نمونه متفاوتی را خلق کرده است. جالب است بدانید که نام این عمارت در میان اشعار و متون قدیمی بسیاری از شاعران و جهانگردان ایرانی و خارجی، به چشم میخورد. شهر تاریخی یزد، جاذبههای زیادی را در خود جای داده است، اما نام برخی از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم میخورد که در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد. قفسهای فلزی برای پرندگان شکاری مانند عقابها، جغدها و شاهینها که به دلیل نوع خوراک آنها امکان رها کردن آنها در باغ وجود ندارد.

اگر اسامی دیگر یا روش های دیگری برای پیدا کردن اسم خوب و خاص برای مغازه و فروشگاه و یا دفتر کار می شناسید خوشحال می شویم در بخش نظرات برای ما ارسال کنید. این درخت در دسته گونههای گیاهی خاص و ویژه به نام سرو مدیترانهای طبقهبندی میشود و از نوع سرو شیرازی بشمار میرود. اغلب زرتشتیان به گویش بهدینی که از زبانهای ایران مرکزی بهشمار میرود صحبت میکنند. منبع عکس: خبرگزاری ایکنا (عکاس: امین فائضی)باغ ارم، نگین باغهای شیراز و یکی از ۹ باغ جهانی ایران به شمار میرود. در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی رضاخان، پادشاه وقت، موافقت کرد که آتشکدهای برای زرتشتیان ایران و همچنین حفاظت از آتش ۱۵۰۰ ساله بنا شود. رضاشاه پهلوی که رویکردی حمایتگرایانه نسبت به مذاهب رسمی ایران داشت در سال ۱۳۱۳ با ساخته شدن آتشکدهای برای زرتشتیان در یزد موافقت کرد. اگر لازم باشد، باستانشناسیها در محور میانی ادامه پیدا خواهد کرد، اما قرار نیست که در لایههای تاریخی دوره صفویه، قاجاریه و دوره پهلوی دخل و تصرفی صورت گیرد. آتشکده زیبای یزد در دوران پهلوی اول با استفاده از خشت و آجر که از بهترین مصالح زمان خود بود ساخته شد. معماری آن برگرفته از معماری ساختمانهای دوران هخامنشی و هندی است. معماری آن به چه شکلی است؟ و بیش از 6500 موجود زنده آبزی از پنج قاره را در خود جای داد است.

بازدید از بازار خان یزد رایگان است و گردشگران علاوه بر بازدید از آن می توانند در این بازار دیدنی به گشت و گذار پرداخته و سوغاتی ارزشمند را برای خود خریداری کنند. تنوع جاذبههای تاریخی و طبیعی یزد به اندازهای است که اگر مسافران نوروزی همه تعطیلات را در یزد بمانند، باز هم فضاهای نادیده بسیاری وجود دارد که فرصت گشت و گذار در آنها را نیافتهاند. دوره ساخت این کاخ به زمان حکومت شاه عباس اول باز می گردد اما زمان دقیق شروع و احداث بنا معلوم نیست. شاید در ابتدا فکر کنید ممکن نیست آتشی به مدت ۱۵۰۰ سال خاموش نشود. آتشکده بهرام هم از این قاعده مستثنی نیست. اما باید بدانید این داستان واقعی است و آتش آتشکده یزد در ۱۵۰۰ سال عمر خود تا به حال خاموش نشده است. جالب است بدانید که قدیمیها باور داشتند که چشم شیطان به داخل حمام نگاه میکند. نگاه به ترکیب ب ندی ظاهری خیابان های یک شهر اولین برداشت بصری هر فرد از آن شهر است. در اولین گام شما را جذب میکند، زیرا دارای دکوراسیون داخلی بسیار لوکس به همراه یک پیانو زیبا است. از اولین اصول ساخت این دخمه دوری از مرکز شهر و محل های مسکونی می باشد ، ارتفاع آنها معمولا بین ۵۰ الی ۱۰۰ متر و به روی تپه ها طاخته می شدند که برای ساخت دخمه از مصالحی مانند آجرهای خشتی، سیمان و گچ استفاده می شد تا آلودگی اجساد به طبیعت رسوخ نکند. دور باشد. به علاوه سطح محل قرارگیری آن بالاتر از سطح ساختمان بوده و درون آتشدانی برنزی شعلهور است. آتش درون یک مجمر برنزی شعلهور است.

آتش درون یک مجمر برنزی قرار دارد. موبدان زرتشت، چوب درختان مشخصی مانند چوب درختان بادام و زردآلو را بهعنوان هیزم و سوخت درون مجمر آتش میسوزانند. اما آتشی که درون آن میسوزد قدمتی در حدود ۱۵۰۰ سال دارد. چند قدم آنطرفتر از مغازه لباسفروشی حاج محمود، ویترین نقرهفروشی حاج محمد که او هم از کسبه قدیمی چهارباغ است، خودنمایی میکند؛ کاسبی که حدود 20سال، ساکن این معبر است و حالا اهالی چهارباغ او را به خوبی میشناسند. نکته مهمی که در معماری آتشکدهها وجود داره، دور بودن نوع معماری از هر تجمل و زرق و برقه. شهر اصفهان در دوران حکومت صفویه پایتخت ایران بوده و به همین دلیل نیز ساخت خانه های تاریخی شهر اصفهان افزایش یافته و زیبایی و معماری خاص هر یک از آنها باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از آنها به این شهر سفر کنند. شما می توانید با استفاده از ترفندی که در ویدیو زیر آموزش داده شده، اسامی که دوست دارید با هم ترکیب کنید را انتخاب کرده و در فایل اکسلی که در پایین ویدیو قرار داده شده، اضافه کنید و در کمتر از چند دقیقه تعداد زیادی اسم خاص جدید ترکیبی را تولید کنید. این دو ستون باشکوه که در قسمت پایین هر کدام گلهای زیبایی تراشیده شده، کار هنرمندان اصفهانی است. همچنین استخری بیضی شکل در جلوی تالار قرار دارد که به هیچ وجه وارث ویژگی های معماری دوره قاجاریه نبوده است.

این شهر باستانی مملو از شگفتی های معماری مانند بناهای اسلامی بی بدیل، بازارها، موزه ها، باغ های ایرانی و بلوارهای پر درخت است. دلیل باقی ماندن این نقاشی ها، استفاده از محلول تثبیت کننده است که تا هزار سال می تواند یک اثر را سالم نگه دارد. در این مطالعات آثار مسجد اولیه، بقایای آتشکده قبل از اسلام و سیر تحولات بنای این مسجد در طول بیش از هزار سال عمر آن کشف شد. ۱. تالار ورجاوند: ساختمان سابق تالار ورجاوند در سال ۱۳۱۸ و همزمان با بنای اصلی آتشکده ساخته شد. با ورود به آتشکده در ابتدا حوض فیروزهای پر از آبی را خواهید دید که روبهروی ساختمان اصلی و در مرکز حیاط آتشکده قرار دارد. در آتشکده زرتشتیان در مرکز شهر یزد، آنها هیزمها را به آتش میکشند تا شعله این آتش هزارساله همچنان جاودانه بماند. این آتش در ابتدا شعلهای از آتش آتشکده کاریان یا آذرفرنبغ در لارستان بود. زمانی که در کاریان جنگ به راه افتاد، زرتشتیان در محافظت از آتش مقدسشان آن را به شهری به نام عقدا در یزد بردند. این آتش مقدس حدود ۷۰۰ سال در عقدا روشن ماند. این آتش مقدس ابتدا در آتشکده ناهید پارس بوده و سپس آن را به روستای هفتاددر در نزدیکی عقدا بردند. معماری آتشکده یزد به دست مهندسان ایرانی و متاثر از معماری ایرانی- هندی طراحی و ساخت آن در سال ۱۳۱۳ آغاز شد. جلوی ایوان، ستونهای سنگیای قرار دارد که هنر دست هنرمندان اصفهان است. لاکهارت که شهری در ایالت آلاباما می باشد عنوان کرده اصفهان تا قرن چهار قمری به این صورت وجود نداشته و شهر اصلی اصفهان نیز به نام جی بوده است. در هر صورت بهدلیل درخواست زیاد گردشگران برای بازدید از این مکان، بخشی از آن برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است و امروزه در زمره جاذبههای استان یزد قرار دارد.

ایران سالانه میزبان توریست های خارجی برای بازدید از این شهر زیبا است. آمار سال ۹۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن نشان میدهد که جمعیت زرتشتیان در سال ۱۳۹۵ در سراسر ایران بیش از ۲۳ هزار نفر بودهاست. وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل تمرکز بر خط ۲ قطار شهری است، گفت: خط ۲ قطار شهری پیشرفت خوبی داشته و روزانه ۲ هزار نیرو با شدت و قوت در حال انجام کار هستند و شورای شهر در بودجه ۱۴٠۲ شهرداری را موظف کرد خط ۲ را در نیمه دوم سال ۱۴٠۲ از دارک تا زینبیه به بهرهبرداری برساند. می گویند که این سقف نقاشی ها و تزییناتی چوبی داشت و چشم نوازی می کرد. در هر کجای شهر که باشید میتوانید با تاکسی به راحتی خود را به میدان نقش جهان برسانید. از زرتشت به عنوان نخستین فیلسوف شناختهشده در جهان نام برده شده است. مجموعه میدان امیرچخماق به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. تالار طنبی به عنوان اقامتگاه تابستانه محسوب می شد. درحالیکه تبدیل چهارباغ به پیادهراه نباید به سیستم بولدوزری عمل میشد، چهارباغ باید به سیستم باستانشناسی کار میشد؛ یعنی باستان شناسان باید هر وجب از این مسافت را لایهبرداری کرده و اسناد تاریخی را آشکار میکردند، اما نحوه عمل تغییر کرد و به سیستم عملکرد پیمانکاریِ غیرمتخصص عمل شد. از زیبایی های این مسجد می توان به کاشیکاری های نفیس و زیبای لاجوردی آن اشاره کرد. در این موزه میتوانید آثار تاریخی جذاب و ارزشمندی مثل نقاشیهای تاریخی برجسته، کتب خطی نفیس و چندین شیء ارزشمند دیگر را مشاهده کنید. گذشته از آنکه خانه دهدشتی از بناهای ارزشمند تاریخی شهر اصفهان به شمار میرود، این بنا دارای معماری چشمگیر و زیبایی است و از این رو محبوبیت زیادی نزد گردشگران دارد. اینجا علاوه بر بازار سنتیاش، چند نمونه از شاهکارهای معماری اسلامی هم دارد که یکی از مهمترین و دیدنیترین بناهای تاریخی کشور هستند.

Free photo lonely coconut tree by the seaside این حمام به شکل یک سالن بزرگ 8 ضلعی بنا شده که در میانه ی آن حوضی 8 ضلعی قرار دارد، فضای میانی با 8 ستون احاطه شده است که برای جدا سازی فضاهای نشستن از فضای میانی تعبیه شده اند.از مهمترین ویژگی های این حمام می توان به کاشیهای طلایی و فیروزهای، آجرکاری، گچ بری و نقاشی فضای داخلی این حمام تاریخی مخصوصا سربینه اشاره کرد. وقتی نام پارک باشد یعنی میتوان چهار تا نیمکت چوبی برای نشستن پیدا کرد. این حمام تاریخی 1000 متر مربع وسعت دارد و از مهمترین قسمت های آن می توان به وجود هشتی ورودی، سربینه، گرمخانه و خزانههای آب سرد و گرم اشاره کرد که با هشت کاشی لاجوردی با اشعاری به خط نستعلیق و رنگ سفید، علامت شیر و خورشید با کاشیهای زرد رنگ در دو لچک و بهصورت یک نیمدایره و دو سرباز قاجار کاشیکاری شده بر سردر آن تزئین شده است. برای ساخت این آتشکده زمینی به وسعت حدودا ۷هزار متر مربع که یکی از موقوفات اردشیر مهربان رستم امانت بود، استفاده شد. همان طور که درابتدای این متن اشاره شد انتخاب نام یک فروشگاه یا مغازه و دفتر کار تاثیر زیادی در به یاد ماندن کسب و کار شما در ذهن مشتریان دارد. در هنگام انتخاب نام برای فروشگاه، مغازه یا دفتر باید اسامی را انتخاب کنید که ساده، خاص و به یاد ماندنی باشد. آتشکده یزد (آتشکده بهرام ,خانه زرتشتیان) یکی از نیایشگاههای معروف زرتشتیان است که در دوران پهلوی اول با سرمایه یک زرتشتی پارسی به نام همابائی بر قطعه زمینی که از سوی چند از زرتشتیان ایران از جمله برادران امانت به یاد فوت پدرشان اردشیر مهربان رستم وقف شد,ساخته شد.

معماری این بنای مذهبی و تاریخی شبیه به معماری دوران هخامنشیان است. یزد شهر بادگیرها و منارهها، با معماری زیبایش مانند الماس در دل کویر میدرخشد. همچنین بهدلیل عرض بیشتر قسمت شمالی حیاط در مقایسه با بخش جنوبی نمیتوان آن را بهصورت مربعی کامل و یکدست در نظر گرفت. آموزش نحوه استفاده از فایل اکسل در این ویدیو به طور کامل داده شده است. متأسفانه به دلیل شکستگی ستونها، متن اشعار به طور کامل قابل خواندن نیست. ساختمان آتشکده یزد نسبت به آتش آن که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد، چندان کهنسال نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند اظهار کرد: ساختوسازها در بافت تاریخی زنجان، تحت نظارت معاونت میراثفرهنگی استان قرار دارد، اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار بسیار بااهمیت است. آتشی که درون آتشکده قرار دارد، از ۱۵۲۰ سال پیش افروخته شده و تا به امروز روشن مانده است. در ابتدا در خانه یکی از موبدان به نام یزد بود که پس از ساخت آتشکده کنونی، به آنجا منتقل شد. وقتی وارد شهر یزد میشوید با مردمی آرام و صبور روبرو خواهید شد. بخش کلینیک و بهداشت: برای نگهداری بهتر پرندگان لازم است که گروهی از متخصصان و دامپزشکان با تجربه به صورت دائمی وضعیت سلامت پرندگان را مورد بررسی قرار داده و در دورههای زمانی خاص، واکسیناسیون و امور مربوط به سلامت و بهداشت پرندگان را انجام دهند.

گروهی از زرتشتیان با این موضوع چندان موافق نبودند؛ چراکه میگفتند ورود گردشگران به این مجموعه باعث سلب آرامش نیایشگران میشود و پاکیزگی این مکان از بین میرود که در دین زرتشتی از جایگاه والایی برخوردار است. تماشا کردن این میدان از فاصله ورودی اصلی میدان، با شکوه و با عظمته؛ یعنی دقیقاً تصور می کنی که داری به یک مکان پادشاهی وارد می شوی! شما می توانید با وارد کردن یک آدرس ایمیل معتبر لینک دانلود فایل اکسل را دریافت کنید. این شهر با تاریخ پر طمطراق خود در جایگاه دومین شهر تاریخی جهان ایستاده است. اگر قصد سفر به نصف جهان را دارید توصیه میکنیم مطلب معرفی اقامتگاه اصفهان را از دست ندهید. این خانه به دست دانشکده معماری دانشگاه یزد مرمت شده و پذیرای گردشگران این شهر است. همچنین اثراتی از معماری آتشکدههای پارسیان هند در آن دیده میشود. طراحی این بنا از حوزهبندیهای فضایی «آتشکده های پارسیان هند» الگو گرفته. یکی از این برادران بارها به هند سفر کرد تا بتواند رضایت انجمن پارسیان هند برای طراحی و معماری آتشکده را جلب کند. سبک معماری خانه تلفیق خاصی از سبک معماری ایرانی و غربی است که نمونه متفاوتی را خلق کرده است. جالب است بدانید که نام این عمارت در میان اشعار و متون قدیمی بسیاری از شاعران و جهانگردان ایرانی و خارجی، به چشم میخورد. شهر تاریخی یزد، جاذبههای زیادی را در خود جای داده است، اما نام برخی از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم میخورد که در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد. قفسهای فلزی برای پرندگان شکاری مانند عقابها، جغدها و شاهینها که به دلیل نوع خوراک آنها امکان رها کردن آنها در باغ وجود ندارد.

اگر اسامی دیگر یا روش های دیگری برای پیدا کردن اسم خوب و خاص برای مغازه و فروشگاه و یا دفتر کار می شناسید خوشحال می شویم در بخش نظرات برای ما ارسال کنید. این درخت در دسته گونههای گیاهی خاص و ویژه به نام سرو مدیترانهای طبقهبندی میشود و از نوع سرو شیرازی بشمار میرود. اغلب زرتشتیان به گویش بهدینی که از زبانهای ایران مرکزی بهشمار میرود صحبت میکنند. منبع عکس: خبرگزاری ایکنا (عکاس: امین فائضی)باغ ارم، نگین باغهای شیراز و یکی از ۹ باغ جهانی ایران به شمار میرود. در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی رضاخان، پادشاه وقت، موافقت کرد که آتشکدهای برای زرتشتیان ایران و همچنین حفاظت از آتش ۱۵۰۰ ساله بنا شود. رضاشاه پهلوی که رویکردی حمایتگرایانه نسبت به مذاهب رسمی ایران داشت در سال ۱۳۱۳ با ساخته شدن آتشکدهای برای زرتشتیان در یزد موافقت کرد. اگر لازم باشد، باستانشناسیها در محور میانی ادامه پیدا خواهد کرد، اما قرار نیست که در لایههای تاریخی دوره صفویه، قاجاریه و دوره پهلوی دخل و تصرفی صورت گیرد. آتشکده زیبای یزد در دوران پهلوی اول با استفاده از خشت و آجر که از بهترین مصالح زمان خود بود ساخته شد. معماری آن برگرفته از معماری ساختمانهای دوران هخامنشی و هندی است. معماری آن به چه شکلی است؟ و بیش از 6500 موجود زنده آبزی از پنج قاره را در خود جای داد است.

بازدید از بازار خان یزد رایگان است و گردشگران علاوه بر بازدید از آن می توانند در این بازار دیدنی به گشت و گذار پرداخته و سوغاتی ارزشمند را برای خود خریداری کنند. تنوع جاذبههای تاریخی و طبیعی یزد به اندازهای است که اگر مسافران نوروزی همه تعطیلات را در یزد بمانند، باز هم فضاهای نادیده بسیاری وجود دارد که فرصت گشت و گذار در آنها را نیافتهاند. دوره ساخت این کاخ به زمان حکومت شاه عباس اول باز می گردد اما زمان دقیق شروع و احداث بنا معلوم نیست. شاید در ابتدا فکر کنید ممکن نیست آتشی به مدت ۱۵۰۰ سال خاموش نشود. آتشکده بهرام هم از این قاعده مستثنی نیست. اما باید بدانید این داستان واقعی است و آتش آتشکده یزد در ۱۵۰۰ سال عمر خود تا به حال خاموش نشده است. جالب است بدانید که قدیمیها باور داشتند که چشم شیطان به داخل حمام نگاه میکند. نگاه به ترکیب ب ندی ظاهری خیابان های یک شهر اولین برداشت بصری هر فرد از آن شهر است. در اولین گام شما را جذب میکند، زیرا دارای دکوراسیون داخلی بسیار لوکس به همراه یک پیانو زیبا است. از اولین اصول ساخت این دخمه دوری از مرکز شهر و محل های مسکونی می باشد ، ارتفاع آنها معمولا بین ۵۰ الی ۱۰۰ متر و به روی تپه ها طاخته می شدند که برای ساخت دخمه از مصالحی مانند آجرهای خشتی، سیمان و گچ استفاده می شد تا آلودگی اجساد به طبیعت رسوخ نکند. دور باشد. به علاوه سطح محل قرارگیری آن بالاتر از سطح ساختمان بوده و درون آتشدانی برنزی شعلهور است. آتش درون یک مجمر برنزی شعلهور است.

آتش درون یک مجمر برنزی قرار دارد. موبدان زرتشت، چوب درختان مشخصی مانند چوب درختان بادام و زردآلو را بهعنوان هیزم و سوخت درون مجمر آتش میسوزانند. اما آتشی که درون آن میسوزد قدمتی در حدود ۱۵۰۰ سال دارد. چند قدم آنطرفتر از مغازه لباسفروشی حاج محمود، ویترین نقرهفروشی حاج محمد که او هم از کسبه قدیمی چهارباغ است، خودنمایی میکند؛ کاسبی که حدود 20سال، ساکن این معبر است و حالا اهالی چهارباغ او را به خوبی میشناسند. نکته مهمی که در معماری آتشکدهها وجود داره، دور بودن نوع معماری از هر تجمل و زرق و برقه. شهر اصفهان در دوران حکومت صفویه پایتخت ایران بوده و به همین دلیل نیز ساخت خانه های تاریخی شهر اصفهان افزایش یافته و زیبایی و معماری خاص هر یک از آنها باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از آنها به این شهر سفر کنند. شما می توانید با استفاده از ترفندی که در ویدیو زیر آموزش داده شده، اسامی که دوست دارید با هم ترکیب کنید را انتخاب کرده و در فایل اکسلی که در پایین ویدیو قرار داده شده، اضافه کنید و در کمتر از چند دقیقه تعداد زیادی اسم خاص جدید ترکیبی را تولید کنید. این دو ستون باشکوه که در قسمت پایین هر کدام گلهای زیبایی تراشیده شده، کار هنرمندان اصفهانی است. همچنین استخری بیضی شکل در جلوی تالار قرار دارد که به هیچ وجه وارث ویژگی های معماری دوره قاجاریه نبوده است.

این شهر باستانی مملو از شگفتی های معماری مانند بناهای اسلامی بی بدیل، بازارها، موزه ها، باغ های ایرانی و بلوارهای پر درخت است. دلیل باقی ماندن این نقاشی ها، استفاده از محلول تثبیت کننده است که تا هزار سال می تواند یک اثر را سالم نگه دارد. در این مطالعات آثار مسجد اولیه، بقایای آتشکده قبل از اسلام و سیر تحولات بنای این مسجد در طول بیش از هزار سال عمر آن کشف شد. ۱. تالار ورجاوند: ساختمان سابق تالار ورجاوند در سال ۱۳۱۸ و همزمان با بنای اصلی آتشکده ساخته شد. با ورود به آتشکده در ابتدا حوض فیروزهای پر از آبی را خواهید دید که روبهروی ساختمان اصلی و در مرکز حیاط آتشکده قرار دارد. در آتشکده زرتشتیان در مرکز شهر یزد، آنها هیزمها را به آتش میکشند تا شعله این آتش هزارساله همچنان جاودانه بماند. این آتش در ابتدا شعلهای از آتش آتشکده کاریان یا آذرفرنبغ در لارستان بود. زمانی که در کاریان جنگ به راه افتاد، زرتشتیان در محافظت از آتش مقدسشان آن را به شهری به نام عقدا در یزد بردند. این آتش مقدس حدود ۷۰۰ سال در عقدا روشن ماند. این آتش مقدس ابتدا در آتشکده ناهید پارس بوده و سپس آن را به روستای هفتاددر در نزدیکی عقدا بردند. معماری آتشکده یزد به دست مهندسان ایرانی و متاثر از معماری ایرانی- هندی طراحی و ساخت آن در سال ۱۳۱۳ آغاز شد. جلوی ایوان، ستونهای سنگیای قرار دارد که هنر دست هنرمندان اصفهان است. لاکهارت که شهری در ایالت آلاباما می باشد عنوان کرده اصفهان تا قرن چهار قمری به این صورت وجود نداشته و شهر اصلی اصفهان نیز به نام جی بوده است. در هر صورت بهدلیل درخواست زیاد گردشگران برای بازدید از این مکان، بخشی از آن برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است و امروزه در زمره جاذبههای استان یزد قرار دارد.

ایران سالانه میزبان توریست های خارجی برای بازدید از این شهر زیبا است. آمار سال ۹۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن نشان میدهد که جمعیت زرتشتیان در سال ۱۳۹۵ در سراسر ایران بیش از ۲۳ هزار نفر بودهاست. وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل تمرکز بر خط ۲ قطار شهری است، گفت: خط ۲ قطار شهری پیشرفت خوبی داشته و روزانه ۲ هزار نیرو با شدت و قوت در حال انجام کار هستند و شورای شهر در بودجه ۱۴٠۲ شهرداری را موظف کرد خط ۲ را در نیمه دوم سال ۱۴٠۲ از دارک تا زینبیه به بهرهبرداری برساند. می گویند که این سقف نقاشی ها و تزییناتی چوبی داشت و چشم نوازی می کرد. در هر کجای شهر که باشید میتوانید با تاکسی به راحتی خود را به میدان نقش جهان برسانید. از زرتشت به عنوان نخستین فیلسوف شناختهشده در جهان نام برده شده است. مجموعه میدان امیرچخماق به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. تالار طنبی به عنوان اقامتگاه تابستانه محسوب می شد. درحالیکه تبدیل چهارباغ به پیادهراه نباید به سیستم بولدوزری عمل میشد، چهارباغ باید به سیستم باستانشناسی کار میشد؛ یعنی باستان شناسان باید هر وجب از این مسافت را لایهبرداری کرده و اسناد تاریخی را آشکار میکردند، اما نحوه عمل تغییر کرد و به سیستم عملکرد پیمانکاریِ غیرمتخصص عمل شد. از زیبایی های این مسجد می توان به کاشیکاری های نفیس و زیبای لاجوردی آن اشاره کرد. در این موزه میتوانید آثار تاریخی جذاب و ارزشمندی مثل نقاشیهای تاریخی برجسته، کتب خطی نفیس و چندین شیء ارزشمند دیگر را مشاهده کنید. گذشته از آنکه خانه دهدشتی از بناهای ارزشمند تاریخی شهر اصفهان به شمار میرود، این بنا دارای معماری چشمگیر و زیبایی است و از این رو محبوبیت زیادی نزد گردشگران دارد. اینجا علاوه بر بازار سنتیاش، چند نمونه از شاهکارهای معماری اسلامی هم دارد که یکی از مهمترین و دیدنیترین بناهای تاریخی کشور هستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 8

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 600
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 937
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6553
  • بازدید ماه : 11864
  • بازدید سال : 139973
  • بازدید کلی : 495929
  • کدهای اختصاصی